Η Ελληνίδα  βασίλισσα 200 χρόνια πριν από την απόγονο της Κλεοπάτρα κυβέρνησε σαν φαραώ  ακριβώς με την δύναμη των αρένων Πτολεμαίων

Η μοναδική κορώνα της βασίλισσας Αρσινόης της β΄ με τα ανάγλυφα αρχαία σύμβολα σε συνδυασμό με μια νέα μέθοδο μελέτης της κατάστασης στην αιγυπτιακή αρχαιολογία αποτελεί τη βάση για μια νέα ερμηνεία των ιστορικών εξελίξεων στην Αίγυπτο κατά την περίοδο μετά το θάνατο του Μεγάλου Αλεξάνδρου . Μια εργασία από το Πανεπιστήμιο του Γκέτεμποργκ (Σουηδία) υποστηρίζει ότι η βασίλισσα Αρσινόη κυβέρνησε την αρχαία Αίγυπτο ως γυναίκα Φαραώ, προγενέστερη της Κλεοπάτρας κατά  200 χρόνια.


ΑΓΑΛΜΑ ΑΠΟ ΓΡΑΝΙΤΗ ΤΗΣ ΑΡΣΙΝΟΗΣ Β΄ ΕΜΦΑΝΗ ΑΠΟΤΥΠΩΜΕΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΆ   

Οι ερευνητές συμφωνούν σε μεγάλο βαθμό για τη σημασία βασίλισσας Αρσινόης Β ‘από την μέρα που αποθεώθηκε. Είχε δηλαδή  τεθεί στο ίδιο επίπεδο με την αρχαία θεά Ίσις και Αθώρ, και ήταν ακόμα σύμβολο εκτίμησης και σεβασμού 200 χρόνια μετά το θάνατό της,

όταν μια από τις γνωστότερες απόγονους της η Κλεοπάτρα φόρεσε το ίδιο στέμμα. Αλλά έχουν ερμηνεύσει τους λόγους που κρύβονται πίσω από την τεράστια επιρροή της Αρσινόης και  που έχουν ερμηνευθεί με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.



 ΣΚΑΡΙΦΗΜΑ – ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΓΥΜΝΟΣΤΗΘΗΣ ΕΛΛΗΝΙΔΑΣ ΦΑΡΑΩ 



Η Αρσινόη Β’ η Φιλάδελφος ( 316  268 π.Χ. ) ήταν βασίλισσα της Θράκης και συμβασιλέας της Αιγύπτου μαζί με τον αδερφό και σύζυγό της Πτολεμαίο Β’ το Φιλάδελφο. Ήταν η μεγαλύτερη κόρη του Πτολεμαίου Α’ του Σωτήρα, στρατηγού και επιγόνου του Μεγάλου Αλεξάνδρου, καθώς και ιδρυτή της Δυναστείας των Πτολεμαίων. Μητέρα της ήταν η τελευταία σύζυγος του, Βερενίκη η Α’. Έπαιξε κύριο ρόλο στην πολιτική που διαμόρφωσε τα δυτικά κράτη που σχηματίστηκαν μετά τη διάλυση του απέραντου κράτους του Αλεξάνδρου.

 ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΕΡΕΥΝΕΣ.

Η αρχαιολόγος Μαρία Νίλσον έχει σπουδάσει για την ιστορική σημασία της, ερμηνείας για το  προσωπικό στέμμα της και τα αρχαία σύμβολα του. Το στέμμα, που δεν έχει ποτέ βρεθεί, αλλά απεικονίζεται σε αγάλματα και ανάγλυφα Αιγύπτου, δημιουργήθηκε με τη βοήθεια του ισχυρού στην αιγυπτιακή ιεραρχία ιερατείο για να συμβολίσουν τις ιδιότητες της βασίλισσας. Η διατριβή απαντά σε ερωτήσεις  για την παραδοσιακή βασιλική γραμμή η οποία αποκλείει γυναίκες αντιβασιλείς, και αψηφά τις προσπάθειες ορισμένων ερευνητών για την ελαχιστοποίηση στην σημασία Αρσινόης, ως βασίλισσα  ενώ ήταν ακόμα αυτή ζωντανή .


ΑΠΟ ΤΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΜΟΡΦΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΔΑΣ ΦΑΡΑΩ 


«Το συμπέρασμά μου είναι ότι η  Αρσινόη ήταν μια γυναίκα Φαραώ και σαν  υψηλή ιέρεια που ήταν κυβέρνησε από κοινού με τον αδελφό και σύζυγό της, και πως αποθεώθηκε κατά τη διάρκεια της πραγματικής της ζωής της», λέει η  Νίλσον. «Ήταν αυτός ο συνδυασμός της θρησκείας και της πολιτικής που ήταν πίσω από την μακρόβια επιρροή της.»

Αλλά δεν ήταν μόνο η Κλεοπάτρα που ήθελαν να έχει την σημαντική και συμβολική κορώνα αλλά ήταν αυτή που μπόρεσε να επαναχρησιμοποίηση την κορώνα της Αρσινόης β΄ , αλλά και όλους τους  Άρρενες απογόνους – όλους που χρίστηκαν  Πτολεμαίοι  – που και από αυτούς χρησιμοποιούν το  στέμμα της ως πρότυπο κατά τη δημιουργία ενός νέου στέμματος  που το έδωσαν στη θεά Άθωρ για να τιμήσει το  εγχώριο  ιερατείο και έτσι να κερδίσουν την υποστήριξή της, όταν η Αίγυπτος ήταν εγκλωβισμένη από τον εμφύλιο πόλεμο.


Η διατριβή είναι καλά δομημένη γύρω από το στέμμα και περιλαμβάνει,  στο ευρύτερο πλαίσιο της έρευνας της Νίλσον, ανάγλυφα,  χρώματα , μία ολόπλευρη εικόνα της βασίλισσας, που δείχνει πώς ντύνονται, οι θεοί και επίσης την δείχνουν να  απεικονίζετε  με, τους τίτλους που της δόθηκαν, και ούτω καθεξής.

Η πρώτη ύλη προέρχεται από την Αίγυπτο και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως βάση για την κατανόηση των πολιτικών και θρησκευτικών δομών για την  ανάπτυξη της χώρας. Την ίδια στιγμή, η Νίλσον ανοίγει το δρόμο για μελλοντικές έρευνες στις  αιγυπτιακές κορώνες ως σύμβολα της εξουσίας και το καθεστώς, καθώς και την εξέλιξη της τέχνης σε μια πιο γενική έννοια.

Η δημιουργία αυτής της έρευνας για το στέμμα της βασίλισσας Αρσινόης ήταν μόνο η αρχή 
.


ΝΟΜΙΣΜΑ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΑΣ 


ΤΕΛΟΣ