ΠΙΣΩ


ΕΝΑΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ  ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΤΟ ΕΒΡΑΪΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΗΣ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ
ΓΡΑΦΕΙ ΣΤΗΝ ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΤΗΝ ΔΙΚΙΑ ΜΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΕ
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΥΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ




Η ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΝΤΗΣΕΙ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΜΑΣ ΣΕ
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ , ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΛΟΙΠΟΝ ΜΑΘΑΙΝΕΙ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΥ
ΜΑΣ ΚΟΣΜΟΥ ΔΕΙΧΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΝΔΥΑ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ


ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΜΕΡΙΚΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΜΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ
ΠΡΟΜΗΘΕΥΟΥΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΜΕ ΜΙΑ ΠΙΟ ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ
ΑΠΟΨΗ ; ΕΞΑΛΛΟΥ  ΠΟΛΛΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ 10,000 000 ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΗΣ ΟΜΟΓΕΝΕΙΑΣ ΕΧΟΥΝ
ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ .ΑΞΙΖΕΙ ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΕΧΟΥΝ
ΤΕΤΟΙΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΚΥΡΙΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ;




ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΩΣ ΠΑΡΑΤΙΘΕΝΤΑΙ ΠΑΡΑΚΑΤΩ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΜΟΝΟ ΜΕΡΟΣ
ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ  ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΜΕ ΤΗΝ «ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ »  ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ



Μάχη της Ιμέρας (480 π.Χ.)


Από
τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

Η μάχη της Ιμέρας
πραγματοποιήθηκε το 
480
π.Χ.
 ανάμεσα στις Συρακούσες και τον Ακράγαντα κατά των Καρχηδονίων στην Ιμέρα
κατά τους Σικελικούς Πολέμους. Η σύγκρουση έληξε με αποφασιστική νίκη των
Ελλήνων και σήμανε τον τερματισμό των επιθετικών πρσπαθειών των Καρχηδονίων στη
Σικελία για τα επόμενα 71 χρόνια.

Κατά τον Ηρόδοτο[2] και τον Αριστοτέλη,[3] η μάχη της Ιμέρας πραγματοποιήθηκε την ίδια ημερομηνία με τη ναυμαχία της Σαλαμίνας. Κατά τον Τίμαιο, ο οποίος είναι η πηγή του Διοδώρου
Σικελιώτη
 για την ιστορία
της 
Σικελίας,
συνέπεσε με τη 
μάχη των Θερμοπυλών.

 Ο φημισμένος ποιητής Πίνδαρος τους επανέλαβε σε ωδή του, όμως είναι ελάχιστα πιθανό να είναι
αληθινός κάποιος από αυτούς τους ισχυρισμούς, οι οποίοι απλά δείχνουν την
επιθυμία των Ελλήνων να παραλληλίσουν τις αποφασιστικές νίκες τους σε Ανατολή
και Δύση.
[4],
στα πλαίσια χονδροειδούς
πανελληνιστικής προπαγάνδας (η περίπτωση του Αριστοτέλη είναι
διαφορετική, καθώς θεωρούσε ότι ο συγχρονισμός ήταν καθαρά τυχαίος). Φαίνεται
πως η διάδοση του μύθου ξεκίνησε από την αυλή του 
Γέλωνα,
αμέσως μετά τη νίκη στην Ιμέρα.
[5]

ΣΕΔ (ΤΟΤΕ ΟΙ ΣΥΝΧΡΟΝΟΙ ΤΟΥ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΣΑΝ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΧΡΟΝΟ ΠΟΤΕ ΕΓΙΝΕ
ΑΚΡΙΒΩΣ Η ΝΙΚΗ ΤΩΝ ΑΘΗΝΑΙΩΝ; ΠΩΣ ΑΝΑΠΑΡΗΓΑΓΑΝ ΛΟΙΠΟΝ ΤΟΝ ΜΥΘΟ 😉


 



Προοίμιο


 

Μετά τη μάχη του Μαραθώνα και
τη μεγάλη προετοιμασία του 
Ξέρξη,
οι 
Πέρσες εισέβαλλαν στην Ελλάδα (480 π.Χ.). Εν τω μεταξύ στη Δυτική Μεσόγειο,
σύμφωνα με τον Διόδωρο Σικελιώτη, οι Καρχηδόνιοι είχαν έρθει σε συμφωνία με τους
Πέρσες για να δημιουργήσουν αντιπερισπασμό στους Έλληνες της 
Μεγάλης
Ελλάδας
,
για να μη στείλουν ενισχύσεις στους Έλληνες της Ανατολικής Μεσογείου.
[1] Σύμφωνα όμως με τον Ηρόδοτο,
ο Θήρων ο τύρρανος του Ακράγαντα έδιωξε τον τύραννο της Ιμέρας, τον Τέριλλο κι
εκείνος ζήτησε βοήθεια από τους Καρχηδόνιους,
[6] οι οποίοι άδραξαν την ευκαιρία προκειμένου να προλάβουν τη συνένωση
της Σικελίας υπό τον τύρρανο της Γέλας και των Συρακουσών, Γέλωνα.
[7] Ο
ίδιος ιστορικός αναφέρει πως ο Γέλων έστειλε τρία πλοία για να παρακολουθήσουν
την περσική εισβολή στην Ελλάδα με σκοπό, αν νικούσαν οι Πέρσες, να δώσουν «γην
και ύδωρ» (αναγνώριση υποτέλειας), καθώς και μεγάλο χρηματικό ποσό, στον Ξέρξη.
Η πληροφορία αυτή θεωρείται πιθανή, αφού οι Πέρσες θα ήταν
πιο χρήσιμοι από τους Έλληνες
της κυρίως Ελλάδας, στον αγώνα του
Γέλωνα
εναντίον των Καρχηδονίων.
[8]
ΣΕΔ….(!!! )

Οι Καρχηδόνιοι όρισαν
αρχηγό τον καλύτερο στρατηγό τους, τον Αμίλκα, ο οποίος και κατεύθυνε την
προετοιμασία της εκστρατείας. Το εκστρατευτικό σώμα έφτανε, κατά τους αρχαίους
ιστορικούς, τους 300.000 άνδρες και 200 πλοία, όμως οι πραγματικές δυνάμεις των
Καρχηδονίων πρέπει να ήταν πολύ μικρότερες.
[7],
ίσως όχι πολύ μεγαλύτερες από τις
δυνάμεις των Ελλήνων
αντιπάλων τους
.
[9]……ΣΕΔ ( ΕΔΩ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΜΕΙΩΣΕΙ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΙΚΗΣ)…..Το αποτελούσαν, στο μεγαλύτερο βαθμό, μισθοφόροι από όλες τις
περιοχές της Δυτικής Μεσογείου, όπως 
Φοίνικες Καρχηδόνιοι πολίτες, Λίβυοι, Ίβηρες,Λίγυρες, Σαρδηνοί,
Κύρνιοι (
Κορσικανοί)
καθώς και επίλεκτοι Καρχηδόνιοι στρατιώτες.
[7][8]


 


ΤΩΡΑ ΑΣ ΔΟΥΜΕ ΠΟΥ ΑΝΑΓΟΝΤΑΙ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ


Παραπομπές

1.

 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 Διόδωρος Σικελιώτης.

2.



 Ηρόδοτος.
vii. 166, 167 και l. c.

3.



 Αριστοτέλης. Ποιητική,
Ι, 459, a324, όπως παρατίθεται από Asheri (1988), σ. 774.

4.

 4,0 4,1 4,2 Ιστορία του Ελληνικού
Έθνους
,
σ.356.

5.



 Asheri
(1988), σ.772-773.

6.



 Ulrich Wilken, σ.192

7.

 7,0 7,1 7,2 Ιστορία του Ελληνικού
Έθνους
,
σ.355.

8.


 
8,0 8,1 Asheri
(1988), σ.772.

9.


 
9,0 9,1 9,2 Asheri
(1988), σ.773.

10.


 
10,0 10,1 Asheri
(1988), σ.775.


 


Πηγές

§



Διόδωρος Σικελιώτης
, Η
μάχη της Ιμέρας
,
xi. 20-23 (μετάφραση).

§


Ιστορία του Ελληνικού Έθνους
, Εκδοτική Αθηνών, 1971, τ. Β’.

§


Asheri, David (1988). Cambridge
Ancient History
 (
επιμ.
J.Boardman, N.G.L.Hammond, D.M.Lewis, M.Ostwald), 2
η
έκδοση
,


τ
.
IV, Cambridge University Press, 1988. 
ISBN
0-521-22804-2
.

§


Wilcken, Ulrich. Αρχαία Ελληνική
Ιστορία
, εκδόσεις Παπαζήση.



ΚΑΙ
ΤΩΡΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ Ο


ASHERI

Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΜΑΣ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΥΡΙΕΣ ΠΗΓΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ


David Asheri About:


Prof. David Asheri (1925-2000) a distinguished and renown scholar, was
Professor of Ancient History at The Hebrew University of Jerusalem, Dean of
the Faculty of Humanities (1972-75) and a member of Israel Academy of
Sciences (1994-2000).


iΣχετικά με: David Asher
i
ΔΑΥΙΔ ΑΣΕΡΙ



Καθ. David Asheri (1925-2000) ένας διακεκριμένος μελετητής με φήμη,


ήταν ο καθηγητής της Αρχαίας Ιστορίας στο Εβραϊκό Πανεπιστήμιο της
Ιερουσαλήμ,

Κοσμήτορας της Σχολής Ανθρωπιστικών Σπουδών (1972-75) και


μέλος του Ισραήλ Ακαδημίας Επιστημών

(1994-2000)……………..!!!!

 


ΚΑΙ Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΗΨΗ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ …