Ο ΝΙΚΗΤΗΣ ΑΠΟΒΑΤΗΣ ΤΩΝ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΩΝ ΗΤΑΝ ΕΡΕΧΘΕΥΣ
ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ THΣ ZΩΦOPOY
Πλακίδια XI- ΧΙΙ – Ο ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΣ
Ο ΕΡΕΧΘΕΑΣ ΚΑΙ Ο ΑΓΩΝΑΣ ΜΕ ΑΠΟΒΑΤΕΣ ΣΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΖΩΦΟΡΟ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ (ΒΟΡΕΙΑ XI-XII)

Μια επανεξέταση της βόρειας ζωφόρου του Παρθενώνα, στα μπλοκ XI-XII ειδικότερα, δείχνει ότι ο προπορευόμενος αθλητής στους αποβάτες είναι ο νικητής σε αυτόν τον αγώνα των Παναθηναίων. Τα στοιχεία από το σχέδιο του 1751-1753 από τον James Stuart και ο σύντομος σχολιασμός του πάνω σε αυτά σε μια ανάγνωση που αναφέρει ότι πέρα ​​από τα άλογα εμφανίζεται ένας κριτής που προσδίδει το στεφάνι του νικητή, και συγκρίνοντας εάν, για το πόσο αυτό ,το στεφάνωμα ενός νικητή υπάρχει και σε άλλες μορφές τέχνης των ελλήνων, βλέπουμε, φυσικά και εδώ μια πανομοιότυπη σκηνή .

Η έμφαση μετά από αυτή τη σκηνή μετατοπίζεται στη συνέχεια, μετά από τον αγώνα για τη νίκη και είναι κάτι που ενισχύει τον συλλογισμό στην παρουσία της νίκης στο γενικό πρόγραμμα με το εικονογραφικό ανάπτυγμα του Παρθενώνα. Επίσης Λόγω του διακριτικού στοιχείου που είναι στην περίπτωση αυτή η ενδυμασία του αγωνιζόμενου με τους αποβάτες αυτός μπορεί να αναγνωριστεί πιθανά ότι ανήκει στην κύρια αθηναϊκή φυλή, στους Ερεχθηίς.

ΕΔΩ Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ