Για να αποδειχθεί η παλαιότητα της πόλεως του Άργους ο ιδρυτής αυτού Ίναχος αίρει την καταγωγή του από τον Ωκεανό ο οποίος ήταν παιδί του Ουρανού και της Γαίας. Ο Ίναχος λοιπόν ιδρύει την πόλη του Άργους και βασίλευσε εξήντα χρόνια και με την Μελία, κόρη του Ωκεανού και αυτή και κατά συνέπεια αδερφή του( εδώ πρέπει να διευκρινίσουμε ότι πολύ συχνά βλέπουμε στην προϊστορία να συμβαίνουν παρόμοιες συζεύξεις, κάτι που φυσικά είναι συμβολικό και αποδεικνύει έτσι την καθαρότητα της φυλής),γέννησε τον Φορωνέα, τον Αιγιαλέα και την Ιώ. Να σημειώσουμε εδώ πως δεν είναι η Ιώ από της οποίας την γενιά της αργότερα θα γεννηθεί ο Δαναός ο οποίος θα πάρει την βασιλεία του Άργους συγκεκριμένα από τον Γελάνωρα τον

γιό του Σθένελου και θα δώσει τέλος στους Ιναχίδες δημιουργώντας την δυναστεία των Δαναϊδών και ονομάζοντας τους κατοίκους του βασιλείου του Άργους Δαναούς, αλλά πρόγονός της. Ο Φορωνέας γιός του Ινάχου λένε πως αυτός μάζεψε τους ανθρώπους σε μία πόλη και έφτιαξε και ένα ναό προς τιμή της Ήρας ακόμη έδωσε νόμους στην ανθρώπινη κοινότητα και γι’ αυτό και η πόλη ονομάσθηκε Άργος Φορωνικό. Τότε ήταν που έγινε και ο αγώνας μεταξύ της Ήρας και του Ποσειδώνα για την προστασία της πόλης και επειδή έκριναν οι Αργείοι την Ήρα, ο Ποσειδώνας εξοργισμένος ρίχνει λειψυδρία στην περιοχή εξ’ ού και το «δίψιον Άργος». Από την Κεδρώ ο Φορωνεύς γέννησε τον Άπι ο οποίος ήταν σκληρός βασιλιάς αλλά είχε καταφέρει να επεκτείνει τα σύνορα της βασιλείας του σχεδόν σ’ ολόκληρη την Πελοπόννησο η οποία και παίρνει από αυτόν την ονομασία Απία. Η καταπίεση και η σκληρότητά του είναι αιτίες που επέφεραν την δυσαρέσκεια του κόσμου και τον ανάγκασαν να αυτοεξοριστεί στην Αίγυπτο. Βλέπουμε λοιπόν και πάλι αναφορά στην Αίγυπτο όπως και στην συνέχεια με τον Δαναό. Αυτό όμως είναι κάτι που θα συναντήσουμε και σε άλλες περιπτώσεις στην Προϊστορία και θα τολμούσα να πω ότι η συχνότητα αυτή αποδεικνύει ένα και μόνον πράγμα. Η Αίγυπτος ανήκε στους Έλληνες. Μπορεί να ακούγεται περίεργο αλλά έτσι είναι. Όταν ο Ιερέας της Σαϊδος λέει στον Σόλωνα ότι οι Έλληνες είναι παλαιότεροι των Αιγυπτίων και η πόλη της Αθήνας υπήρξε 1000 χρόνια νωρίτερα από την Αίγυπτο, δεν είναι καθόλου απίθανο να υποθέσουμε πως και εκεί οι Έλληνες έβαλαν τις βάσεις του πολιτισμού. Άλλωστε και μετά την νίκη των Ελλήνων επί των Ιξώς οι Αιγύπτιοι έδωσαν την βασιλεία στον Κρόνο με Γραμματέα αυτού τον Ερμή τον Τρισμέγιστο. Τον οποίο λάτρευαν ως Θεό οι Αιγύπτιοι και ονόμαζαν Θωθ. Έτσι και ο Άπις όπως γνωρίζουμε ήταν Θεότητα των Αιγυπτίων.

Κατ’ άλλους ο Φορωνεύς γεννά τρείς γιούς τον Πελασγό, τον Ίασο και τον Αγήνορα, όπως διαβάζουμε στην Ωγυγία του Σταγειρίτου. Αυτοί οι τρείς μοιράσθηκαν το βασίλειο και ο Πελασγός έλαβε το μέρος περί του Ερασίνου ποταμού όπου έκτισε και την Λάρισα του Άργους, όνομα που έδωσε προς τιμή της κόρης του Λάρισας. Ο Ίασος έλαβε το μέρος που βρισκόταν προς την περιοχή της Ήλιδος και τέλος ο Αγήνωρ που πήρε τους πατρικούς ίππους επειδή έτρεφε πολλούς όπως ενημερωνόμαστε από τον Σταγειρίτη.
ΑΡΓΟΣ ΚΑΙ ΑΡΓΟΣ ΠΑΝΟΠΤΗΣ ΕΩΣ ΤΗΣ ΙΟΥΣ…

Από την αδερφή του Άπιδος Νιόβη γεννιέται ο Άργος ο οποίος είναι ένας Διογενής. Διογενείς λέγονταν τα τέκνα του Διός που είχαν μια συγκεκριμένη αποστολή να επιτελέσουν. Ένας εξ’ αυτών ήταν και ο Ηρακλής αλλά και ο Θησεύς. Επί της βασιλείας του Άργου λοιπόν, η πόλη μετονομάζεται από Φορωνικό Άστυ σε Άργος και η επικράτεια του βασιλείου του Αργολίδα.
Άργος κατά τους χρόνους της προϊστορίας εννοούσαν οι αρχαίοι κάθε παραθαλάσσιο μέρος, ενώ οι κάτοικοι της Μακεδονίας και Θεσσαλίας κάθε πεδιάδα. Άλλες ονομασίες που έχει η πόλη είναι Ίσον και δίψιον όπως παραπάνω αναφέραμε αλλά και αχαϊκό και δωρικό και ίππειον και ιππόβατον επειδή έτρεφε πολύ καλούς ίππους.
Μάλιστα εδώ να σημειώσουμε ότι κατά το 1978 σε ανασκαφές που έγιναν στην περιοχή της αρχαίας Μιδέας βρέθηκαν τέσσερις σκελετοί ίππων της Μεσοελλαδικής περιόδου οι οποίοι ήταν άριστα διατηρημένοι. Αυτά τα ευρήματα των σκελετών μέσα στα όρια των προϊστορικών τύμβων μας πείθουν πως πρόκειται περί θυσίας των ίππων στους τάφους των κυρίων τους οι οποίοι προφανώς θα ήταν ηγεμόνες της περιοχής. Η χρονολόγηση αυτών των ευρημάτων ανάγεται περί το δεύτερο μισό της δεύτερης χιλιετίας π.Χ. και η σημαντικότητά τους είναι τεράστια και ίσως μοναδική στον ευρωπαϊκό χώρο.
 Από την Ευάδη την κόρη του Στρυμόνα ο Άργος αποκτά τον Έκβασο, την Ευάδνη, τον Πείρανθο, τον Επίδαυρο που είναι και ο ιδρυτής της Επιδαύρου , τον Φόρβαντα, τον Τίρυνθα ιδρυτή της Τίρυνθας και τον Κρίασο. Μετά τον Άργο βασίλευσε ο Κρίασος ή κατ’ άλλους ο Έκβασος που γέννησε τον Αγήνορα. Και έμελλε και αυτός να μοιάσει στον παππού του τον Άπι και να βασιλεύσει τυραννικά την περιοχή του βασιλείου του απ’ όπου λέγεται πως πολλοί κάτοικοι έφευγαν ακόμη και ο Ιεροφάντης Τροχίλος. Ο Άργος ο Πανόπτης λέγεται πως ήταν γιός του και ότι είχε εκατό μάτια εξ’ ού και η ονομασία Πανόπτης. Όμως φαντάζομαι πως αλληγορική είναι η σημασία και προφανώς αποδεικνύει την ικανότητα να μπορεί να ελέγχει την περιοχή του από κάθε άποψη… Ακόμη λένε πως αυτός ήταν που σκότωσε έναν άγριο ταύρο που ταλαιπωρούσε τους κατοίκους και γενικότερα την περιοχή και αυτό συγκαταλέγεται στα κατορθώματα του, όπως και ο φόνος ενός Σατύρου που άρπαζε τα βοσκήματα των Αρκάδων. Ακόμη σκότωσε την Έχιδνα αλλά και αυτούς που φόνευσαν τον Άπι(κατά μια εκδοχή δεν είχε φύγει στην Αίγυπτο ο Άπις αλλά είχε φονευθεί από τους Τελχίνο και Θελξίνοο) . Επίσης είναι αυτός που η Ήρα βάζει φύλακα της Ιούς ώστε να μην την πλησιάζει ο Δίας, αλλά ο Θεός προστάζει στον Ερμή τον φόνο του και έτσι παίρνει το επίθετο Ερμής Αργοφόντης. Αυτός όμως που είναι ο επόμενος βασιλιάς του Άργους είναι ο γιός του Αγήνωρα Κρότωπος, που αφήνει την βασιλεία κληρονομιά στον γιό του Σθένελο τον προτελευταίο βασιλιά των Ιναχιδών αφού ο γιός του Γελάνωρ χάνει τον βασιλικό θώκο από τον επαναπατρισθέντα συγγενή του δισέγγονο της Ιούς, Δαναό.



kapodistria-httpsxolianewsblogspotcom.blogspot.gr