ΚΕΦΑΛΗ ΘΕΑΣ -ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΓΑΛΜΑ ΤΟΥ 350-300 Π.Χ. ΣΙΚΕΛΙΑ 
Οι τοπικές αρχές πολιτισμού της Σικελίας ζήτησαν πίσω ελληνικούς θησαυρούς της Μεγάλης Ελλάδας από την Αμερική αντιτιθέμενοι στην κεντρική κυβερνητική απόφαση της  Ρώμης που είχε δώσει άδεια δανεισμού έκθεσης σε μουσεία ,των αρχαίων θησαυρών.!!!
 Είδηση από Κλίβελαντ, Οχάιο – έχει ακυρωθεί μια μεγάλη περιοδεύουσα έκθεση των αρχαίων θησαυρών που είχε προγραμματιστεί να ανοίξει στις 29 Σεπ στο Cleveland Museum of Art .
 Η ακύρωση έρχεται μετά από αρκετές εβδομάδες που οι πολιτιστικές αρχές της Σικελίας κατήγγειλαν δημοσίως

ότι η παρατεταμένη διαμονή με το δάνειο των σημαντικών αρχαιοτήτων στο Μουσείο Γκετί στο Λος Άντζελες, έχουν  τώρα στην άποψη, ότι πληγώνει την τουριστική οικονομία του νησιού.

Για το μουσείο Cleveland, το δεύτερο μέρος της έκθεσης «Σικελία: Τέχνη και Εφεύρεση ανάμεσα στην Ελλάδα και τη Ρώμη,» και η ξαφνική ακύρωση  αφήνει ένα μεγάλο κενό  για να γεμίσει στο ημερολόγιο του  – και αυξάνει την  ανησυχία ,μια τέτοια ενέργεια σχετικά με την ανταλλαγή αρχαιοτήτων για τις διεθνείς εκθέσεις και τα μουσεία σε όλο τον κόσμο και για το «κλίμα» που θα επικρατήσει από εδώ και πέρα .


«Είναι πολύ απογοητευτικό», δήλωσε ο Διευθυντής του Μουσείου Cleveland , David Franklin. «Αυτά τα πράγματα δεν συμβαίνουν πολύ συχνά στον κόσμο της τέχνης. Αυτό είναι πρωτοφανές για μένα και νομίζω πρωτοφανές για όλους μας. «

Το άρθρο ανέφερε ότι η μακρά απουσία των δύο σπουδαιότερων αντικειμένων , ένα άγαλμα του Ηνίοχου και μία  περίτεχνη φιάλη σπονδής από  χρυσό, στερούσε από την Σικελία τα δολάρια τουριστών.

Οι Σικελοί όμως λένε  «Πώς θα ήταν ένας Αμερικανός τουρίστας που επισκέπτεται το νησί Mozia  στην Σικελία ενώ ο ταξιδιωτικός οδηγός λέει ότι θα δει ,τους τάδε θησαυρούς και  θα θαυμάσει αυτό το έργο τέχνης [ο ηνίοχος] αυτός θα έβλεπε ένα αντίγραφο , ενώ το πραγματικό θα βρίσκεται στο Τόκιο ή στην Αγία Πετρούπολη; «

Ο Δαυίδ Franklin  είπε ότι ανησυχεί ότι οι χώρες που είναι πλούσιες σε αρχαιολογικούς θησαυρούς θα πρέπει να ενθαρρύνονται από την ενέργεια αυτή  της Σικελίας να ζητήσει την αύξηση των «διδάκτρων », χρήματα δηλαδή , για να δανείσουν αρχαίους θησαυρούς για εκθέσεις, κάτι το  οποίο θα μπορούσε να βλάψει  τα  μη κερδοσκοπικής ιδιότητας  μουσεία τέχνης έξω από το πεδίο πολιτιστικών συναλλαγών  υπέρ των κερδοσκοπικών εταιρειών  που ειδικεύονται σε εκθέσεις. Το Getty και το μουσείο Cleveland, τα οποία συνδιοργάνωσαν την έκθεση, παρουσιάζουν την παράσταση ως εξέταση της αρχαίας τέχνης  της Σικελίας με στόχο να επιστήσει την προσοχή στην περιοχή ως ένα σημαντικό κέντρο του αρχαίου κόσμου, όχι απλά μια αποικία της  Ελλάδας και ένα φυλάκιο της Ρώμης.


«Αυτά τα πράγματα δεν συμβαίνουν πολύ συχνά στον κόσμο της τέχνης. Αυτό είναι πρωτοφανές για μένα και νομίζω πρωτοφανές για όλους μας. «-Ο David Franklin

Franklin είπε ότι η έκθεση είχε μεγάλη υποστήριξη από το ιταλικό Υπουργείο Πολιτισμού στη Ρώμη, αλλά και ότι η Σικελία, όπου οι πρόσφατες εκλογές έφεραν ένα νέο κόμμα στην εξουσία, έχει σημαντική πολιτιστική αυτονομία. Ο Δαυίδ  Franklin είπε ότι βλέπει ότι το κίνητρο από την απόσυρση της Σικελίας, ως «αμιγώς πολιτική κατάσταση» που έχει τις  ρίζες του στις οικονομικές δυσκολίες της Ιταλίας, η οποία βρίσκεται σε βαθιά ύφεση με υψηλή ανεργία μεταξύ των νέων της
.

«Έχουν κάθε ευθύνη και το δικαίωμα να δουν πώς μπορούν να βελτιώσουν τις οικονομίες τους μέσω του τουρισμού», είπε. Η ακύρωση της παράστασης των αρχαιοτήτων της  Σικελίας είναι ένα σημαντικό χτύπημα στο μονοπάτι του μουσείου για την ολοκλήρωση της οκταετούς του προγράμματος ,για την 350 εκατομμυρίων δολ. επέκταση και ανακαίνιση,του μουσείου  που έχει προγραμματιστεί για τα τέλη Δεκεμβρίου. Η έκθεση διοργανώθηκε εν μέρει ως απόδειξη της φιλίας μεταξύ της Ιταλίας και της Αμερικής μουσεία τέχνης μετά το Getty, το Cleveland μουσείο και τα άλλα θεσμικά όργανα επέστρεψαν  αντικείμενα στην Ιταλία που  είχαν λεηλατηθεί από τους διακινητές. «Στο τέλος, θα πρέπει να σεβαστούμε  την απόφαση της Σικελίας «, δήλωσε ο Franklin. «Και ειλικρινά ελπίζουμε ότι μπορούμε να συνεργαστούμε με τη Σικελία και πάλι.

Ο ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΙΣΩΣ ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΠΟΝΗΡΟΣ


Εάν προσέξατε ποιος ήταν ο σκοπός της έκθεσης…. Το Getty και το μουσείο Cleveland, τα οποία συνδιοργάνωσαν την έκθεση, παρουσιάζουν την παράσταση ως εξέτασητης αρχαίας τέχνης  της Σικελίας με στόχο να επιστήσει την προσοχή στην περιοχή ως ένα σημαντικό κέντρο του αρχαίου κόσμου, όχι απλά μια αποικία της  Ελλάδας και ένα φυλάκιο της Ρώμης.

Τι όμως θα μπορούσε να σημαίνει  αυτό;

Η Σικελία το κύριο που μπορεί να επιδείξει δεν είναι Καρχηδονιακά πολιτιστικά κατάλοιπα ούτε στοιχεία κατοίκων ,πριν την πρώτη και την δεύτερη επίσημη  αποικιακή ελληνική περίοδο , αν και η Μινωική και η Μυκηναϊκή περίοδος έχουν «ξεχαστεί » από τους διάφορους ιστορικούς ,αλλά και ότι πολιτιστικό στοιχείο υπάρχει από την ρωμαϊκή  περίοδο είναι ελληνικό ακόμα και οι επιγραφές που βρίσκονται σε ανασκαφές  για παράδειγμα  όλες τις περιόδους της αρχαιότητος  ήταν σε συντριπτικό ποσοστό ελληνικές κάτι που  σημαίνει πολλά.

Φτάνοντας και μέχρι την «βυζαντινή»  περίοδο και την κατάληψη κατόπιν  από τους Άραβες και κατόπιν τους Νορμανδούς και Λογγοβαρδούς  μέχρι σήμερα. Οι Νορμανδοί από την Σικελία έμαθαν τον «Βυζαντινό» πολιτισμό και τον πολιτισμό γενικότερα.


 Συνοψίζοντας , στην Σικελική γη έχουμε από την προϊστορική περίοδο αλλά και κατόπιν  από την πρώιμη νεολιθική τους  πρώτους Πελασγούς να πηγαίνουν εκεί από τον ελληνικό χώρο κατόπιν «Μινωίτες » «Μυκηναίους », δύο μεγάλα κύματα Ελληνικής μετανάστευσης , λίγες αποικίες των Φοινίκων , κατόπιν το συνονθύλευμα Καρχηδονίων  ,μετά Ελληνική περίοδο και Ελληνορωμαϊκή περίοδο , κατόπιν «Βυζαντινή»  περίοδο  ,μικρή αραβική κατάληψη  και τελική νορμανδική και άλλων βορείων λαών .
Κοιτώντας την διάρκεια των αιώνων βλέπουμε ότι τα 2/3 της χρονικής περιόδου  η Σικελία δεν ήταν μοναχά η Μεγάλη Ελλάδα αλλά…. Ή… Ελλάδα  . Ότι έχει να επιδείξει η Σικελική νήσος  ,λαμβάνοντας το  ως τοπικό φαινόμενο , χιλιάδες χρόνια πριν μέχρι τους τελευταίους αιώνες είναι ελληνικό .

Είναι ένα ελληνικό νησί πολιτιστικά δηλαδή .Κάνοντας όμως αυτό ,που αρχίζουν να προωθούν μουσεία και άλλα «κέντρα» , να διαχωρίσουν την Σικελία ,δηλαδή ως πολιτιστικό  τόπο αποσπώντας την από το γενικό ιστορικό πλαίσιο ,του  εντάσσουν μέσα όλες τις προαναφερόμενες κουλτούρες σε ένα σύνολο …!!! Ο Ηνίοχος δηλαδή δεν  είναι στοιχείο ελληνικό αλλά Σικελικό…!!!Αυτό ακριβώς κάνουν και με τους Τυρρηνούς τους επονομαζόμενους Ετρούσκους κατά την λατινική αναφορά. Ενώ τα πάντα είναι ελληνικά στους Τυρρηνούς με τοπικό μόρφωμα θεωρούν με το έτσι θέλω ότι  δεν έχουν καμιά σχέση , Πελασγική ή άλλη με τους Έλληνες…!!!.Το Βατικανό δε ,πρωτοστατεί σε αυτόν τον αγώνα .

Η Παγκοσμιοποίηση έχει αγγίξει την ιστορία των λαών εδώ και πολλά χρόνια από την «ινδοευρωπαϊκή»  θεωρεία και συνεχίζεται από το κατεστημένο ακάθεκτα μέχρι σήμερα εις βάρος της αλήθειας.