Το πιο γνωστό παράδειγμα είναι η Ελληνίδα Θεά Αράχνη.

Πεπλατυσμένος λίθος με ασυνήθιστα χαραγμένα σχήματα ανακαλύφθηκε κοντά σε αιγυπτιακή όαση. Η επιγραφή που φέρεται ως συνομήλικη με τις πυραμίδες, παρουσιάζει νέα ερωτήματα σχετικά με το παρελθόν, ενός από τους παλαιότερους πολιτισμούς στον κόσμο.
Η όαση Χάργκα βρίσκεται δυτικά  από την αρχαία πρωτεύουσα του Λούξορ, σε απόσταση 175 χιλιομέτρων. Γύρω από την όαση υπάρχουν διάφορα αρχαιολογικά μνημεία, πολλών περιόδων, με κυριαρχία ενός κτηρίου, τριών χιλιάδων ετών και ενός  παλαιοχριστιανικού νεκροταφείου του 7ου αιώνα.
Οι αρχαιολόγοι του
Αμερικανικού Πανεπιστημίου του Καΐρου (American University in Cairo), ισχυρίζονται ότι η λίθινη πλάκα είναι τουλάχιστον 6.000 ετών. Βρέθηκε στην περιοχή «Ουαντί»- μια ξηρά κοίτη ρέματος, όπου στο παρελθόν είχαν ανακαλυφθεί διάφορα αντικείμενα προδυναστικής περιόδου.
Στη λίθινη πλάκα υπάρχουν σχέδια από αράχνες και έντομα που παγιδεύονται στο ιστό, έτσι τουλάχιστον αποφαίνονται οι επιστήμονες.

«Προσεγγίζοντας το αληθινό νόημα των σχεδίων μπορεί κανείς να μαντέψει και να υποβάλει την πιο πιθανή εκδοχή», λέει η αιγυπτιολόγος Σαλίμα Ίκραμ (Salima Ikram), καθηγήτρια στο Αμερικανικό Πανεπιστήμιο του Καΐρου.
Σύμφωνα με την επιστήμονα, οι αράχνες αποτελούσαν στοιχεία μύθων σε πολλούς πολιτισμούς σε όλον τον κόσμο.

Το πιο γνωστό παράδειγμα είναι η Ελληνίδα Θεά Αράχνη.
Η Αράχνη είναι πρόσωπο της ελληνικής μυθολογίας που αναφέρεται στις Μεταμορφώσεις του Οβιδίου. Ήταν κόρη του Κολοφωνίου πορφυροβάφου Ίδμονος, στην πόλη της Λυδίας Ύπαιπα (habitabat Hypaepis)Η Αράχνη καυχήθηκε πως ήταν ανώτερη στην υφαντική τέχνη από τη θεά Αθηνά, που μεταμορφώθηκε σε γριά και τη συμβούλεψε να είναι πιο σεμνή. Η Αράχνη όμως δεν συμμορφώθηκε και άρχισε μάλιστα να κεντάει τους έρωτες των θεών για να τους ταπεινώσει. Η Αθηνά την χτύπησε τότε στο μέτωπο και της ξέσχισε τους ιστούς, και τότε η Αράχνη απαγχονίστηκε, αλλά η θεά την καταράστηκε να συνεχίσει το έργο της κρεμασμένη, μεταμορφώνοντάς την στο ομώνυμο έντομο. Ο Βιργίλιος και ο Οβίδιος χρησιμοποίησαν ποιητικά το μύθο.

Κανείς ωστόσο δεν μπορεί να ξέρει τη σχέση των  αρχαίων κατοίκων της ερήμου  με την αράχνη και αν υπάρχει σύνδεση με το συμβολικό χαρακτήρα της Ύφανσης στην ανθρώπινη πορεία, όπως παρουσιάζεται και στο ελληνικό πάνθεο ή απλά είναι ένα  στοιχείο ως εικόνα που υπήρχε στη βλάστηση της όασης στην έρημο.

© mikres-ekdoseis- Γιῶργος Ἐχέδωρος