Έχετε μπλοκάρει τι διαφημίσεις που βοηθούν την σελίδα μας να συνεχίζει να σας ενημερώνει για ιστορικά θέματα, μιας και είναι η μόνη πηγή εσόδων για να καλύψουμε τα έξοδα σύνδεσης στο διαδίκτυο.Είναι απλές προσεγμένες διαφημίσεις χωρίς απολύτως κανέναν κίνδυνο για σας

ΠΙΣΩ
Οι Ελληνοχριστιανοί (Αντιοχείς) Ορθόδοξοι και Έλληνες καθολικοί «ουνίτες», ή αλλιώς «Ρωμηοί», στη Συρία και στον Λίβανο υπολογίζονται συντηρητικά σε περίπου 1.500.000 άνθρωποι.
Από αυτούς οι 520.000 με 700.000 ζούσαν στη Συρία (πριν τον πόλεμο), 500.000 στον Λίβανο (δεν προσμετρώνται στην «επίσημη» ελληνική ομογένεια) και οι υπόλοιποι έχουν μεταναστεύσει σε Αμερική, Καναδά και Αυστραλία. 18.000 ζούνε ακόμα στην Τουρκία.


Ανήκουν σε δύο Εκκλησίες. Στο (Ελληνο)Ορθόδοξο Πατριαρχείο Αντιόχειας (επισήμως: Ρωμαϊκό Ορθόδοξο Πατριαρχείο Αντιόχειας και Πάσης Ανατολής – Ρωμαϊκό, δηλαδή «Βυζαντινό»), με έδρα στη Δαμασκό, και στη Μελχίτικη Ελληνική Καθολική Εκκλησία, η οποία είναι «ουνίτικη», δηλαδή έχει το ορθόδοξο τυπικό αλλά αναγνωρίζει ως προκαθήμενο τον Πάπα της Ρώμης.

Οι αυτοπροσδιοριζόμενοι ως Ελληνοχριστιανοί είναι στη συντριπτική τους πλειονότητα αραβόφωνοι.

Η ελληνική γλώσσα, η «κοινή ελληνική» των Αλεξανδρινών χρόνων, χρησιμοποιείται στη θρησκευτική λειτουργία μαζί -πλέον- με την αραβική.

Οι περισσότεροι Ελληνοχριστιανοί, καταπιεζόμενοι από τα αραβικά καθεστώτα της περιοχής, δηλώνουν Άραβες χριστιανοί. Ωστόσο, άπαντες θεωρούνταν Έλληνες πριν τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο.

Ο ιστορικός Παύλος Καρολίδης έχει γράψει από το 1908 και έχει αποδείξει ότι οι Ελληνοχριστιανοί του Λεβάντε είναι απόγονοι Ελλήνων αποίκων από τα ελληνιστικά χρόνια και μετά, όπως και απόγονοι των μεσαιωνικών ελληνορωμαϊκών πληθυσμών (Βυζαντινοί).

Να σημειωθεί εδώ ότι ο αραβικός εθνικισμός έχει ισοπεδώσει και τους Ελληνορθόδοξους της Παλαιστίνης, τους οποίους έχει κάνει όλους Άραβες.

Ασφαλή στοιχεία για τους χριστιανούς Παλαιστίνιους δεν υπάρχουν. Μέχρι το 2000 οι χριστιανοί Παλαιστίνιοι παγκοσμίως, δηλαδή και η διασπορά τους, υπολογίζονταν σε 500.000 ανθρώπους εκ των οποίων οι μισοί Ελληνορθόδοξοι.

Στοιχεία του 2009 αναφέρουν ότι ζουν περίπου 50.000 χριστιανοί στα παλαιστινιακά εδάφη, οι περισσότεροι στη Δυτική Όχθη και 3.000 στη Λωρίδα της Γάζας.

154.000 χριστιανοί ζούνε και στο Ισραήλ, από τους οποίους το 80% δηλώνει Άραβες ή Παλαιστίνιοι.

Το 50% των χριστιανών Παλαιστινίων ακολουθούν το δόγμα της Εκκλησίας της Κωνσταντινούπολης και ανήκουν στο (Ελληνο)Ορθόδοξο Πατριαρχείο Ιεροσολύμων.

Να σημειωθεί εδώ ότι υπεύθυνη για την αραβοποίηση των Ρωμηών της Μέσης Ανατολής θεωρείται και η Ρωσία, η οποία ήθελε με αυτό τον τρόπο να «ελέγχει» τις ορθόδοξες κοινότητες της περιοχής που εάν διατηρούσαν την ελληνική τους συνείδηση θα της ήταν αδύνατο.

map_middle_east Σε χάρτη που διακινούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κάποιοι «Αντιοχείς» καλούν σε αγώνα αφύπνισης και εθνικής ανεξαρτησίας των λαών που τελούν υπό αραβική κατοχή. Στα παράλια της Συρίας βλέπετε τα εδάφη που «ορίζουν» ως ένα μελλοντικό ελληνικό μεσανατολικό κράτος.

http://www.tribune.gr/

Ανάκτορα και κοινωνική συνοχή

«Ανάκτορα και κοινωνική συνοχή. Κατανοώντας την ανάδυση των Μινωικών ανακτόρων κατά τη διάρκεια της Πρώιμης Εποχής του Χαλκού» είναι ο τίτλος διάλεξης που θα δώσει ο Peter Tomkins (Εργαστήριο Wiener, Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών), την Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2016, και ώρα 18.30, στο κτίριο της Εν Αθήναις Αρχαιολογικής Εταιρείας (Πανεπιστημίου 22). «Από τα πρώτα χρόνια […]

Διάγοντας την καλή ζωή στη Ρωμαϊκή Ανατολή: μαρτυρίες από ψηφιδωτά οικιών

Λεπτομέρεια από ψηφιδωτό της Αντιόχειας. Από τη δρα Christine Kondoleon Το Ίδρυμα Αναστάσιος Γ. Λεβέντης και το Λεβέντειο Δημοτικό Μουσείο Λευκωσίας διοργανώνουν την 25η διάλεξη εις μνήμην Κωνσταντίνου Λεβέντη με τίτλο «Living the Good Life in the Roman East: The Evidence of Domestic Mosaics» («Διάγοντας την καλή ζωή στη Ρωμαϊκή Ανατολή: μαρτυρίες από ψηφιδωτά οικιών»). […]

Μεσαιωνική Ήπειρος: η νεώτερη έρευνα

Εξελίξεις και προοπτικές Επιστημονική Συνάντηση με θέμα «Μεσαιωνική Ήπειρος. Η νεώτερη έρευνα. Εξελίξεις και προοπτικές» διοργανώνουν ο Μουσικοφιλολογικός Σύλλογος «Σκουφάς», στο πλαίσιο του εορτασμού 120 χρόνων από την ίδρυσή του, και η Εφορεία Αρχαιοτήτων Άρτας. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στην Άρτα, στην αίθουσα του Συλλόγου (Πλατεία Εθνικής Αντιστάσεως), την Παρασκευή 11 Νοεμβρίου 2016 και ώρα […]

Νέα δεδομένα για το ανάκτορο της θρυλικής Ιωλκού στο Διμήνι

Κάτοψη των πολύ εντυπωσιακών μεγάρων στο μυκηναϊκό Διμήνι Καινούργια δεδομένα που τεκμηριώνουν τη σημασία των μυκηναϊκών μεγάρων,  ηλικίας 3.500 χρόνων, που ανακαλύφθηκαν στον αρχαιολογικό χώρο του Διμηνίου, όπου ανιχνεύεται η θρυλική Ιωλκός, ανακοινώθηκαν στη διάρκεια των χθεσινών εργασιών του διεθνούς συνεδρίου που πραγματοποιήθηκε στο Βόλο. Οι εργασίες προστασίας και ανάδειξης του μυκηναϊκού οικισμού που πραγματοποιήθηκαν […]

Ζακλίν ντε Ρομιγί:Όλος ο κόσμος πρέπει να μάθει Ελληνικά, γιατί η Ελληνική γλώσσα βοηθάει πρώτα απ` όλα να καταλάβουμε τη δική μας γλώσσα

Στον 20ο αιώνα, πάρα πολλές γυναίκες διέπρεψαν στα πιο απαιτητικά λογοτεχνικά είδη, εκφράζοντας όχι μόνο τη γυναικεία ψυχή αλλά και τη συνείδηση της εποχής τους… Κορυφαία προσωπικότητα που κατέθεσε το δικό της ανεκτίμητο κεφάλαιο στην παγκόσμια τράπεζα της λογοτεχνίας, είναι η γυναίκα η οποία, το 1995, με πολιτικό διάταγμα, πολιτογραφήθηκε Ελληνίδα.

Θησέας Μινώταυρος, και αυτογνωσία

«Ο άνθρωπος με τη σκέψη επεμβαίνει στην ύλη, ενώ με το νου υπερβαίνει την ύλη». Σωκράτης Σύμφωνα με τον μύθο, η σύζυγος του Μίνωα Πασιφάη ερωτεύτηκε τον ταύρο τον οποίο είχε κάνει δώρο ο Θεός Ποσειδώνας στον Μίνωα. Ο Ποσειδώνας ζήτησε από το Μίνωα να του θυσιάσει αυτόν τον ταύρο. Ο Μίνωας όμως αντί για […]

Συγκλονίζουν τὰ Βορειοηπειρωτόπουλα ἀνήμερα τῆς φετινῆς Ἐθνικῆς ἐπετείου!

ΠΕΤΡΙΝΑ ΛΟΓΙΑ ΒΟΡΕΙΟΗΠΕΙΡΩΤΩΝ!

Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΚΑΙ ΤΑ ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥΣ

ΜΕ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΕΙΑΚΟΥ ΒΙΟΥ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΑΘΗΝΑΙΩΝ. ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗΣ ΕΝΔΥΣΕΩΣ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ. ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ/ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΥΣΤΕΡΗ ΑΡΧΑΪΚΗ ΚΑΙ ΠΡΩΙΜΗ ΚΛΑΣΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ. 1) Στην αρχαία Ελλάδα δεν υπήρχε ενιαία χρονολογική αφετηρία. Το πολιτικό έτος διέφερε από το φυσικό που ονομαζόταν Ενιαυτός. Συνήθως το έτος καθοριζόταν από […]